جهان شناسی

ساخت وبلاگ


- گربه های خانگی پس از بزرگ شدن اغلب تنبل میشوند و همانند بسیاری از انسانها پس از مدتی چاق و فربه. 
- تحقیقات نشان می دهد که گربه هایی که از لحاظ جنسی عقیم می شوند طول عمر بیشتری پیدا می کنند و البته چاق تر نیز می شوند. 
- گربه ها توانایی دید در تاریکی شب را دارند، اما در تاریکی مطلق کور هستند. روی هم رفته به خاطر ساختمان چشم، توان دید آنها از سایر حیوانات در شب بهتر است. 
- این عادت گربه ها است که هر چند وقت یکبار چند روزی به منزل باز نگردند. چیز عجیبی نیست نباید نگران بود، گربه ها معمولا" برای تفریح و گشت و گذار اینکار را انجام می دهند. 
- گربه ها حسود هستند. عموما" مشاهده میشود، در منازلی که نوزادی به دنیا می آید رفتار گربه عوض شده و بخصوص حضور گربه در اطراف گهواره نوزاد بیشتر میشود. حتی ممکن است روی گهواره نیز بپرد.

گربه صفت کسی هستش که هر چقدر بهش محبت کنی آخرش میگه من کهندیدم  بهم محبت کنی

گربه صفت کسی هست که دوست داره همه چی تو یک رابطه به نفع خودش باشه

گربه صفت کسی هست که به احساسات طرفش بی اهمیت باشه و هر طوری که دلشمیخواد رفتار کنه

گربه صفت کسی هست که حاضر نباشه اشتباهاتش رو بپذیره و استحکام رابطهبراش مهم نباشه

گربه صفت کسی هست که حاضر نباشه هیچ هزینه ای برای یک رابطه انجامبده و برای اینکار همه نوع دروغ هم بگه

گربه صفت کسی هستش که با خودخواهی و غرور خودش پا روی احساس طرفشبگذاره

گربه صفت کسی هست که فکر کنه با دور زدن طرفش زرنگی کرده

گربه صفت کسی هست که رابطه برقرار میکنه تااموراتش بگذره و وقتی هم که میبینه واسش صرف نمیکنه به راحتی از رابطه میگذره جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 481 تاريخ : جمعه 20 بهمن 1391 ساعت: 15:03


۱)اجرام آسمانی و ترکیب آنها و انفجارشان (فراتر از زمین)

موقع انفجار و فروپاشی ستارگان، گازها و موج های حاصل، ترکیب زیبایی مثل گل رز (سرخ رنگ) ایجاد می کند. نام این واقعه (اتفاق) «سحاب» (ابر) چشم گربه نام دارد .(cats eye nebula)

این پدیده در قرآن کریم بیان شده است : «هنگامی که آسمان از هم پاشیده شود و مانند رنگ سرخی (گلگون) درآید . (سوره الرحمن آیه 37)

2)قرآن و احادیث و معرفی رنگ ها و خواص آنها (رنگ سبز)

قرآن کریم در توصیفی از بهشت می فرماید : «بهشتیان در آن جا با دستبندهایی از طلا و جامعه هایی سبز از پرنیان نازک و حریر می پوشند .»

در سوره کهف می فرماید : آیا ندیدی که خدا باران را از آسمان فرو آورد و با آن انواع میوه های گوناگون و رنگارنگ پدید آورد و در زمین زمین کوهها وطرق زیاد و اصناف رنگهای مختلف سفید، سرخ، آبی، سیاه خلق فرمود ؟

خواص رنگ سبز : در قرآن کریم از میان همه رنگها، رنگ سبز به عنوان رنگ لباس بهشتیان معرفی شده است : «در بهشت، بهشتیان لباس های سبز و حریر می پوشند .»

اگر آب مایه حیات است، رنگ سبز نشانگر طراوت و زندگی می باشد چرا که طبیعت با این رنگ، لباس حیات به تن می کند. اما رنگ آبی و آب نیز جایگاهی مهم در قرآن کریم دارد. خداوند متعال می فرماید : «بوسیله آب هر چیزی را زنده قرار دادیم و به وسیله آب هر گونه گیاه برآوردیم و از آن گیاه جوانه ی سبزی خارج ساختیم .

رنگ سبز، رنگ گیاهان و طبیعت است و خداوند آن را مظهر مسرت و شادی معرفی می کند اما مغز متفکر جهان شیعه، امام صادق(ع) در بیان خاصیت رنگ  سبز  می فرماید :

3 چیز غم را از بین می برد : 1-آب     2-رنگ سبز    3-خوشرویی

3)حرکت منظم و هماهنگ اجرام آسمانی (فراتر از زمین)

خداوند متعالی در سوره یس آیه 40 می فرماید : «نه خورشیدی را سزد که به ماه رسد و نه شب بر روز  پیشی جوید و هر کدام در سپهری شناورند ».

حالا خودتان قضاوت کنید 1400 سال پیش بدون هیچ تلسکوپی این واقعیت در قرآن کریم بیان شده است. اما نمی دانیم چرا هنوز خیلی ها ایمانشان به خدا  ضعیف و سست است ؟!

4)علمی قرآن در مورد جو زمین

این خاصیت با تحقیقات دانشمندان در قرن 20 ثابت شد. جوی که اطراف زمین را فرا گرفته است دارای عملکردهای حیاتی بسیار مهمی است. یک نقش آن حفاظت کردن زمین در مقابل شهاب سنگ های کوچک و بزرگ است تا به زمین برخورد نکنند. علاوه بر این جو زمین تشعشات خورشیدی را صاف می کند و اجازه نمی دهد که همگی از جو عبور کنند زیرا بسیاری از آن ها برای حیات روی کره ی زمین بسیار خطرناک هستند .

جالب است که تنها تشعشات مفید و بی ضرر شامل نور قابل مشاهده، فرکانس محدود اشعه فرابنفش و امواج رادیویی را اجازه عبور می دهد. (تمام این تشعشعات برای زمین بسیار مهم هستند) اما نقش حفاظتی جو به این جا خاتمه نمی یابد . جو همچنین زمین را در مقابل دمای بسیار کم فضای بیرونی که حدود 270 درجه سانتی گراد زیر صفر است حفاظت می کند و ....

آیا خداوند را به خاطر این نعمت بزرگ شاکر هستیم ؟

5)صعود به آسمان و تنگی نفس

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید : «یعنی آن کس را که خدا به خاطر اعمالش بخواهد گمراه کند، سینه اش را آنچنان تنگ می کند که گویی می خواهد به آسمان برود.»

تفسیر علمی: علم امروز می گوید  هوا به علت وزنی که دارد فشاری در حدود 1 کیلوگرم نیرو بر هر سانتی متر مربع از سطح زمین وارد می کند و اگر سطح بدن یک فرد به طور متوسط 2 متر باشد 20000 کیلوگرم نیرو و فشار بر بدن او می باشد. ولی چون خون انسان فشاری کمی بیشتر از فشار هوا را دارد، فشار هوا را خنثی می کند. به عبارت دیگر : فشار هوا در سطح دریا و زمین 72 درجه است و این فشار با فشار خون داخل بدن متناسب است .

حال اگر انسان به سمت پایین برود فشار هوا بیشتر می شود و تعادلش با فشار خون بهم می خورد و همچنین اگر بخواهد به طرف آسمان برود، چون در هوا تخلخل پیدا می شود و فشار بر روی بدن کاشه می یابد و تعادل انسان بهم می خورد و احساس تنگی نفس می کند.

6)وجود خورشید ها و ماه هایی به غیر از خورشید و ماه منظومه شمسی

آیا  به غیر از خورشید و ماه، خورشیدها و ماه های دیگری وجود دارد ؟

خداوند در قرآن کریم می فرماید : «نه به خورشید و نه به ماه هیچکدام سجده نکنید، بلکه به خدایی سجده کنید که خورشید ها و ماه ها را آفرید .»

در زبان عربی «ضمیر» برای مفرد «یکی» برای مثنی «دوتا» و برای جمع «سه تا و بالاتر از آن» صرف می شود. اما در آیه ی بالا به جای «هما» از «هن» استفاده شده و معنی آن وجود تعداد زیادی خورشید و ماه (قمر) است.

آیا این چنین نیست ؟ خودتان قضاوت کنید ....

7)   قرآن کریم و نظریه ی علمی در مورد  لایه های درونی زمین

«خداوند آن است که هفت جو را آفرید و از زمین نیز مانند آنها «سوره طلاق آیه 12»

همانطور که در قرآن کرمی مطرح شده است، زمین از 7 قشر (لایه) تشکیل می شود :

1)قشر خارجی زمین: این قشر اساساً از سنگ ها و کوهها تشکیل شده است. دما در عمق یازده کیلومتری به 1100 درجه می رسد .

2)قشر زیر قشر خارجی : این قشر از منگنز و سیلیکات آهن تشکیل شده است و در عمق 400 کیلومتری دما تقریباً 1400 درجه است .

3)سومین قشر درعمق میان 400 تا 700 کیلومتری قرار دارد و از همان عناصر قشر بالایی تشکیل شده است . دمای آن بالای 1400 درجه است.

4)چهارمین قشر تا 2900 کیلومتری عمق امتداد دارد. در آن جا تقریباً 3800 درجه گرم است.

5)دمای بالای 3800 درجه دارد و فعل و انفعالات خشونت باری در آن صورت می گیرد.

6)از آهن و آلیاژ فلز نیکل و مقادیر کمی سولفید آهن تشکیل شده است.گفته می شود که جریان های این قشر باعث نیروی آهن ربایی زمین می شود. دمای آن میان 3800 تا 4200 درجه است.

7)از آهن و نیکل تشکیل شده است و در مرکز آن دما به 6000 درجه می رسد.

(حالا بگویید کجایند صاحبان خود که ببینند قرآن در آن زمان و در آن مکان چه کرده است؟!)

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 492 تاريخ : جمعه 20 بهمن 1391 ساعت: 15:03


دانشمند مسلمان مصریدکتر عبد الباسط محمد توانست با ساختن قطره ی چشم برای درمان آب مروارید با الهامگرفتن از سوره یوسف به دو مجوز اختراع بین المللی یکی از آمریکا و دیگری از اروپادست یابد.

دانشمند مسلمان مصری دکتر عبد الباسط محمد سید پژوهشگر مرکز ملی تحقیقات وابسته بهوزارت پژوهش علمی و فناوری مصر یک روز صبح هنگامی که در حال تلاوت سوره ی یوسفعلیه السلام بود آن قصه ی عجیب وی را به تأمل واداشت و شروع به تدبر در آیات قرآنکریم کرد که داستان توطئه ی برادران یوسف علیه السلام و سرنوشت پدر آن حضرت رابیان میکرد و اینکه چگونه چشمان حضرت یعقوب کور شد و دچار آب مروارید گردید و سپسچگونه خداوند متعال به واسطه ی پیراهن یوسف (ع) آن حضرت را شفا داد .

دکتر عبدالباسط با خود می اندیشید که پیراهن یوسف علیه السلام چه می تواند داشتهباشد که باعث شفای چشمان پدرش شد ؟ وی ایمان داشت که داستان یوسف معجزه ایست کهخداوند متعال به وسیله ی یکی از پیامبران خود آن را به اجرا گذاشته است. ولی دکترمعتقد بود که در کنار محتوای روحی داستان ، محتوای مادی دیگری نیز دارد که از طریقتحقیق و مطالعه می توان به آن دست یافت تا دلیلی باشد بر راستگویی قرآن کریم.

وی همچنان در حال تحقیق و جستجو بود تا اینکه با یاری خداوند به رابطه ی بین غم وغصه و دچار شدن به آب مروارید پی برد. چرا که غم و غصه باعث افزایش هرمونادرینالین می شود که این ماده، ماده ای ضد هرمون انسولین به شمار می رود.

بنابراین اندوه و یا شادی شدید باعث افزایش مستمر هرمون ادرینالین می شود که بهنوبه ی خود باعث افزایش قندخون می گردد که این یکی از دلایل تار و کدر شدن دید چشممی باشد. و این بر هم زمان بودن گریه و اندوه می باشد که نخستین بارقه ی امید درسوره ی یوسف برای وی زده می شود آنجا که خداوند در مورد حضرت یعقوب علیه السلام میفرماید:

 

﴿ وتولى عنهم وقال یاأسفی على یوسف وابیضّت عیناه من الحزن فهو كظیم ﴾ (یوسف 84) حضرت یوسف علیه السلامبا وحی پروردگار از برادرانش خواست که پیراهنش را برای پدرش ببرند ﴿ اذهبوا بقمیصیهذا فألقوه على وجه أبی یأت بصیرا وأتونی بأهلكم أجمعین﴾ (یوسف 93)

خداوند متعال می فرماید : ﴿ ولما فصلت العیر قال أبوهم إنی لأجد ریح یوسف لولا أنتفندون، قالوا تالله إنك لفی ضلالك القدیم، فلما أن جاء البشیر ألقاه على وجههفارتد بصیرا قال ألم أقل لكم إنی أعلم من الله ما لا تعلمون﴾(یوسف 96)

آغاز پژوهش از اینجا بود که چه چیزی در حضرت یوسف علیه السلام بود که باعث شفا شدهاست ؟

بعد از فکر و تأمل دکتر عبد الباسط به جوابی جز عرق (بدن) نرسید؛ بنابراین شروع بهجستجو در مورد عناصر عرق کرد و لنزهای خارج شده از چشم را در عرق فرو می برد کهباعث شفافیت تدریجی این لنزهای کدر شده می گردید.

و سؤال دوم این بود که :

آیا تمام عناصر و اجزای عرق فعال و تأثیر گذار می باشند؟
بدین وسیله و با یکی از این عناصر در نهایت دکتر عبدالباسط توانست ترکیبی از"پولین جوالدین" بسازد و آن را روی 250 داوطلب آزمایش کندکه در بیش از90% از موارد آب مروارید و سفیدی چشم از بین رفت و این افراد بینایی خود را بازیافتند. و از طریق آزمایش ثابت شد که استفاده از این قطره 2 بار در روز به مدت 2هفته باعث از بین رفتن آب مروارید چشم و بهبود بینایی می گردد.

دکتر عبد الباسط می گوید که با شرکتی که قرار است این دارو را تولید و توزیع کندشرط کرده است که هنگام ارائه ی آن به مردم به این مسأله اشاره کند که آن یک دارویقرآنی است تا مردم به راستگویی این کتاب بزرگ و تأثیر آن در خوشبختی دنیوی و أخرویمردم پی ببرند.

دکتر عبدالباسط اضافه می کند که : با استفاده از تجربیات علمی خود عظمت و بزرگیقرآن را احساس می کنم و آنگونه است که خداوند فرموده : ﴿ وننزل من القرآن ما هوشفاء ورحمة للمؤمنین )

 

SOURCE

 

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 491 تاريخ : جمعه 20 بهمن 1391 ساعت: 15:03

MIT researchers have produced a new kind of photovoltaic cell based on sheets of flexible graphene coated
 with a layer of nanowires. The approach could lead to low-cost, transparent and flexible solar cells that could be deployed on windows, roofs or other surfaces

The new approach isdetailed in a reportpublished in the joualNano Letters, co-authored by MIT postdocs Hyesung Park and Sehoon Chang, associate professor of materials science and engineering Silvija Gradečak, and eight other MIT researchers

While most of today’s solar cells are made of silicon, these remain expensive because the silicon is generally highly purified and then made into crystals that are sliced thin. Many researchers are exploring alteatives, such as nanostructured or hybrid solar cells; indium tin oxide (ITO) is used as a transparent electrode in these new solar cells 

“Currently, ITO is the material of choice for transparent electrodes,” Gradečak says, such as in the touch screens now used on smartphones. But the indium used in that compound is expensive, while graphene is made from ubiquitous carbon 

The new material, Gradečak says, may be an alteative to ITO. In addition to its lower cost, it provides other advantages, including flexibility, low weight, mechanical strength and chemical robustness

Building semiconducting nanostructures directly on a pristine graphene surface without impairing its electrical and structural properties has been challenging due to graphene’s stable and inert structure, Gradečak explains. So her team used a series of polymer coatings to modify its properties, allowing them to bond a layer of zinc oxide nanowires to it, and then an overlay of a material that responds to light waves — either lead-sulfide quantum dots or a type of polymer called P3HT

Despite these modifications, Gradečak says, graphene’s innate properties remain intact, providing significant advantages in the resulting hybrid material.

“We’ve demonstrated that devices based on graphene have a comparable efficiency to ITO,” she says — in the case of the quantum-dot overlay, an overall power conversion efficiency of 4.2 percent — less than the efficiency of general purpose silicon cells, but competitive for specialized applications. “We’re the first to demonstrate graphene-nanowire solar cells without sacrificing device performance”

In addition, unlike the high-temperature growth of other semiconductors, a solution-based process to deposit zinc oxide nanowires on graphene electrodes can be done entirely at temperatures below 175 degrees Celsius, says Chang, a postdoc in MIT’s Department of Materials Science and Engineering (DMSE) and a lead author of the paper. Silicon solar cells are typically processed at significantly higher temperatures
The manufacturing process is highly scalable, adds Park, the other lead author and a postdoc in DMSE and in MIT’s Department of Electrical Engineering and Computer Science. The graphene is synthesized through a process called chemical vapor deposition and then coated with the polymer layers. “The size is not a limiting factor, and graphene can be transferred onto various target substrates such as glass or plastic,” Park says

Gradečak cautions that while the scalability for solar cells hasn’t been demonstrated yet — she and her colleagues have only made proof-of-concept devices a half-inch in size — she doesn’t foresee any obstacles to making larger sizes. “I believe within a couple of years we could see [commercial] devices” based on this technology, she says

László Forró, a professor at the Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne, in Switzerland, who was not associated with this research, says that the idea of using graphene as a transparent electrode was “in the air already,” but had not actually been realized

“In my opinion this work is a real breakthrough,” Forró says. “Excellent work in every respect”

He cautions that “the road is still long to get into real applications, there are many problems to be solved,” but adds that “the quality of the research team around this project … guarantees the success”

The work also involved MIT professors Moungi Bawendi, Mildred Dresselhaus, Vladimir Bulovic and Jing Kong; graduate students Joel Jean and Jayce Cheng; postdoc Paulo Araujo; and affiliate Mingsheng Wang. It was supported by the Eni-MIT Alliance Solar Frontiers Program, and used facilities provided by the MIT Center for Materials Science Engineering, which is supported by the National Science FoundationShare on facebook
جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 358 تاريخ : جمعه 20 بهمن 1391 ساعت: 15:03


همه ما از عنیات و توجه ویژه امام زمان به حضرت ابوالفضل العباس‌ را شنیده ایم و این که در مصیبتی که بر جد

 و عموی بزرگوارشان حضرت ابوالفضل العباس‌ گریه می کنند و انتظار فرج را میکشند.


مصلح بزرگ، حجت خدا و بقیة الله الاعظم، امام زمان (عج) - قائم آل محمد (ص) در بخشى از سخنان زیباى

 خود درباره عمویش عباس (ع) چنین مى‏گوید:

«سلام بر ابوالفضل، عباس بن امیرالمؤمنین، هم درد بزرگ برادر كه جانش را فداى او ساخت و از دیروز بهره

 فردایش را برگزید، آنكه فدایى برادر بود و از او حفاظت كرد و براى رساندن آب به او كوشید و دستانش قطع

 شت. خداوند قاتلانش، «یزید بن رقاد» و «حیكم بن طفیل طایى» را لعنت كند...» (1)

امام زمان - عجل الله تعالى فرجه - صفات والاى ریشه دار در عمویش، قمر بنى‏هاشم حضرت ابوالفضل العباس‌

 و مایه افتخار عدنان را چنین بر مى‏شمارد و مى‏ستاید:


1- همدردى و همگامى حضرت ابوالفضل العباس‌ با برادرش سید الشهداء (ع) در سخت‏ترین و دشوارترین

 شرایط تا آنجا كه این همگامى و همدلى ضرب المثل تاریخ گشت.

2- فرستادن توشه آخرت با تقوا، خویشتندارى حضرت ابوالفضل العباس‌ و یارى امام هدایت و نور.

3- حضرت ابوالفضل العباس‌ و فدا كردن جان خود، برادران و فرزندانش در راه سرور جوانان بهشت، امام حسین

 (ع).

4- حفاظت حضرت ابوالفضل العباس‌ از برادر مظلومش با خون خود.


5- كوشش حضرت ابوالفضل العباس‌ براى رساندن آب به برادر و اهل بیتش هنگامى كه نیروهاى ستمگر و ظالم


 مانع از رسیدن قطره‏اى آب به خاندان پیامبر (ص) شده ‏بودند.


توجه آقا به خاطر این به آقا ابالفضل العباس است که به ما منتظران بگوید که اگر مثل عباس بودید ظهور می کردم کجاست غیرت عباس (ع)

جانها به فدایت  یا عباس

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 345 تاريخ : جمعه 20 بهمن 1391 ساعت: 15:03

gmail-chat-logo

با اینکه از عرضه این سرویس 2 سالی میگذره , امروز تصمیم گرفتم که در مورد نحوه فعالسازی چت تصویری جیمیل در ایران مطلبی بنویسم. همانطور که میدانید این سرویس از همان ابتدا با ایران قهر کرده بود و گوگل تنها چیزی که میگفت این بود : " از علاقه شما به این سرویس متشکریم ولی دانلود این سرویس در کشور شما امکان پذیر نمیباشد ".

unavilable-google

پس ما هم تصمیم گرفتیم گوگل رو یه جوری دور بزنیم. واقعیتش اینه که نمیشه یک حساب جیمیل داشت و از این سرویس چشم پوشی کرد. برای فعال کردن این سرویس تنها یه چیز لازمه. اونم یه فایل پلاگین به حجم 1.5 مگابایت هست. شما دوستان میتونین این پلاگین رو به همراه نرم افزار جی تاک در آخر همین مطلب دانلود نمایید.

نحوه کار:

ابتدا پلاگین رو نصب کرده و مرورگر خود را یکبار ریستارت نمایید. برای نصب به نسخه ها 2 فایرفاکس و بالاتر , 6 اینترنت اکسپلورر و بالاتر , 3 سافاری و بالاتر یا گوگل کروم نیازمندید.

gmail-chat-supported

پس از نصب وارد حساب جیمیل شوید. به قسمت setting مراجعه نمایید. تب chat را کلیک کنید و برای اطمینان از تنظیمات روی Verify your settings کلیک نمایید.

gmail-setting

gmail-chat

پس از اینکار همواره کن ار نام شما در قسمت چت یک آیکون دوربین پدیدار خواهد بود.

gmail-chat-status

برای چت با دوستان نیز از قسمت چت روی مخاطب مورد نظر رفته و با ظاهر شدن صفحه روی گزینه چت کلیک نمایید. پی از پدیدار شدن پنجره پاپ آپ چت روی گزینه video and more رفته و گزینه video chat را انتخاب نمایید

gmail-chat-section

gmail-chat-window1

 

برای دیدن بهتر تصاویر روی آنها کلیک راست کرده گزینه view image را انتخاب نمایید.

دانلود پلاگین چت تصویری جیمیل

دانلود جی تاک Google Talk

دانلود فلش پلیر ( برای افرادی که فلش پلیر را نصب نکرده اند )


source

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 331 تاريخ : جمعه 20 بهمن 1391 ساعت: 15:03